Με στόχο την ολοκλήρωση και λειτουργία του δικτύου υδατοδρομίων στο Ιόνιο περί τα μέσα του καλοκαιριού, οι διαδικασίες διαδέχονται η μια την  άλλη, τόσο σε τοπικό – περιφερειακό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο υπουργείων. 

Σε Κεφαλονιά και Ιθάκη

Μπορεί ωστόσο το θέμα της έγκρισης της σύναψης προγραμματικής σύμβασης από πλευράς περιφερειακού συμβουλίου να αναβλήθηκε κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του σώματος, ωστόσο θα συζητηθεί περί τα μέσα Απριλίου, σύμφωνα με τον πρόεδρο του σώματος Χρ. Μωραϊτη. Πρόκειται για μια προγραμματική σύμβαση με την εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ», που θα τρέξει την όλη διαδικασία μέχρι τις τελικές υπογραφές από τα υπουργεία Υποδομών και Ναυτιλίας. Το Λιμενικό Ταμείο Κεφαλονιάς και Ιθάκης θα αδειοδοτήσει τα δύο υδατοδρόμια και η Περιφέρεια αναθέτει στην εταιρεία με επικεφαλής τον Τ. Γκόβα την υπόλοιπη διαδικασία εκπόνησης και υποβολής των σχετικών φακέλων στα αρμόδια υπουργεία.

Στους Παξούς

Στα «χέρια» της επιτροπής των υδατοδρομίων εξακολουθεί να είναι η τύχη των Παξών, αφού σε εκκρεμότητα παραμένει η τελική έκθεση του έργου και η εισήγηση προς τους υπουργούς Σπρίτζη και Δρίτσα, οι οποίοι και θα βάλουν τις τελευταίες υπογραφές, οι οποίες εκτιμάται ότι θα μπουν έως τα τέλη του τρέχοντος μηνός.

Στην Ζάκυνθο

Πυρετώδεις αναμένεται να είναι από εδώ και πέρα οι διεργασίες για την έγκριση της αδειοδότησης λειτουργίας υδατοδρομίου στον λιμένα της Ζακύνθου, μετά την θετική εισήγηση του υπουργείου Ναυτιλίας στην τεχνική αρτιότητα του σχετικού φακέλου. Η Hellenic Seaplanes που λειτουργεί ως Τεχνικός Σύμβουλος αδειοδότησης (χωρίς την επιβάρυνση, με οποιοδήποτε κόστος, του Φορέα Διαχείρισης Λιμένα) για το Υδατοδρόμιο της Ζακύνθου έχει ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες, ενώ το μόνο που λείπει είναι η μελέτη θορύβου. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην Ημέρα Ζακύνθου ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, πρόκειται για το τελευταίο εμπόδιο ώστε να αδειοδοτηθεί. Ειδικότερα ο κ. Ζήβας επεσήμανε πως «είτε εμείς, είτε η ίδια η εταιρεία θα εκπονήσουμε και τη μελέτη Θορύβου υδροπλάνων ώστε να μην υπάρχει άλλο πρόσκομμα στην έκδοση της άδειας. Συνεπώς όλα έχουν συμφωνηθεί και δρομολογηθεί». Ωστόσο, θα πρέπει να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο σε ολόκληρη την περιοχή του Ιονίου και της Δυτικής Ελλάδας. Επομένως, εάν αδειοδοτηθούν Παξοί, Πάτρα και Ζάκυνθος, καθίσταται προφανές ότι το αρχικό δίκτυο των υδροπλάνων θα εκκινήσει από το Ιόνιο. Προς αυτή την κατεύθυνση, τους Παξούς επισκέφθηκε πρόσφατα κλιμάκιο από τα συναρμόδια υπουργεία, πραγματοποιώντας επιθεώρηση, με στόχο την αδειοδότησή του. Μέχρι σήμερα, το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας είναι το μοναδικό που έχει όλες τις απαραίτητες άδειες», κατέληξε.

Στην Πάτρα

Σε δηλώσεις του στην «Κ.Σ.» ο Τάσος Γκόβας, ερωτηθείς σχετικά, ανέφερε πως έως το τέλος Μαρτίου θα έχει εγκριθεί και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του υδατοδρομίου Πάτρας, με σκοπό την τελική του αδειοδότηση από το υπουργείο Υποδομών και Δικτύων και το υπουργείο Ναυτιλίας, που υπολογίζεται κατά το τέλος Απριλίου.

Πηγή: H Κέρκυρα σήμερα